Translate

neděle 23. listopadu 2014

Zamyšlení se nad dnešním posuzování lidí...

Vím,že obvykle píšu o knížkách,ale tentokrát mi to nedalo…


Nedávno jsem byla na jistém koncertu, kde hrála i kapela Squad96. Přiznám se, že do té doby jsem jen slýchala, že tato kapela je pro slušné lidi naprosté tabu. A proč? Kvůli něčemu, co s hudbou nemá naprosto nic společného. Nevím, asi jsem divná, ale spojovat politickou činnost v osobním životě frontmana s jeho kapelou, která zpívá o všem možném, je podle mě naprostá hloupost. Stejně jako neovlivníte kolik různých druhů lidí se daná kapela lidem líbí.


Asi tu logiku dnešní doby nechápu. Místo toho, abychom si vážili lidí, kteří se nebojí říkat pravdu a jít si za svým, se k nim obracíme zády a hovoříme o nich jako o extrémistech, xenofobech a nacistech.

A naprosto nikoho nezajímá, že mu křivdíme. Kde se jen vzal tento trend? Nemáme spíš jít proti těm, kteří skutečně ničí náš stát, okrádají nás a lžou nám do očí? Jsme opravdu takové hodné, hloupé ovečky? Pravděpodobně ano, jak jinak si vysvětlit, že tu máme spoustu politiků, kteří náš stát posílají do záhuby a my jim k tomu vesele pomáháme? Nenapsal snad Jan Hus „Super omnia vincit vertas“- tedy „ Pravda vítězí nad vším“?Nemáme snad od roku 1920 hrdě na vlajce nejprve Československé a nyní i České spojení „Pravda vítězí“(Veritas vincit)? Jsme opravdu takoví pokrytci?
S největší pravděpodobností ano, když se k tomu k čemu by jsme měly vzhlížet obracíme zády a dáváme přednost lžím.

Asi nejsměšnější je to, že texty této kapely ani nejsou politicky zaměřené a přesto jí spoustu lidí odsuzuje kvůli politické činnosti frontmana kapely. Já osobně si takových lidí vážím! Chce něco změnit a jde si za tím. Takovým lidem bychom měli děkovat, a ne jim házet klacky pod nohy. Jsem si vědoma, že tento můj subjektivní názor vyvolá vlnu nevole. A ano, jsem si vědoma jisté minulosti, které byla kdysi přepírána, nicméně kdo z nás je bez viny? Pochybuji, že se najde člověk, který nemá byť jen kousíček temnější minulosti- možná někdo existuje,ale pravděpodobnost je více než mizivá.
Člověk roste a vyvíjí se, jedná jinak než v mládí. A měl by mít možnost začít znova. Vždyť i Daniel Landa má za sebou minulost, která není růžová a i nyní má fanoušky, kteří neřeší čím byl, ale čím je nyní. Proč je to zrovna v tomto případě jiné? Pravděpodobně tím, že přestal vyvádět, pochopil, že co dělal v mládí nebylo zrovna nejlepší, ale učil se,vyrostl a jde dál. Záleží mu na tom, aby náš stát za pár let nebyl jen vzpomínkou na rozkradenou zem, aby se tu lidem žilo dobře a tomu obětuje svůj volný čas.

Co se týká kapely  jako takové, má u mne kapela velké plus. Hrají už pěknou řádku let. Nemají manýry dnešních zpěváků, kteří po krátké době mají nosánek nahoru což vzhledem k jejich bohaté minulosti by možná i bylo pochopitelné,ale naopak si každého fanouška váží a najdou si chvíli na pokec. Jsou rozmanití a nebojí se zpívat i o fantasy. Coby čtenář právě takového žánru jsem neskutečně nadšená. A pokud se povede i videoklip tak to bude dokonalost sama.



Čili tímto Vám moc děkuji za krásný zážitek a odreagování, doufám, že další koncert na sebe nenechá dlouho čekat. Přeji Vám, aby zde byla opravdová svoboda slova a zmizely škatulky tím, kdo je v které straně a tím se vezla i „práce“ jednotlivce- v tomto případě frontmana skupiny. A hlavně spoustu dalších fanoušků, kteří si Vaší tvorby budou vážit!

Hudba-Squad96


Žádné komentáře:

Okomentovat