Translate

neděle 28. září 2014

Psyové/měňavci - 1.Otrokyně citů

Otrokyně citů / Slave to Sensation

Série : Psyové/měňavci (1.)

Autor : Nalini Singh

Nakladatelství : Fantom Print

 

Anotace

Ve světě bez emocí, v němž vládnoucí psyové jakékoliv tužby trestají, musí Sascha Duncanová skrývat své pocity, které ji usvědčují z nedokonalosti. Odhalit je by znamenalo vystavit se hrůzné "rehabilitaci" - kompletnímu vymazání duše a ztrátě všech vzpomínek na to, kým byla…
Lucas Hunter je měňavec, člověk i zvíře v jednom, hladový právě po těch zážitcích, kterými psyové opovrhují. Po staletích křehkého soužití stojí nyní psyové a měňavci na pokraji války, vyvolané brutálními vraždami několika měňaveckých žen. Lucas je odhodlán nalézt mezi psyi vraha, který chladnokrevně zabil členku jeho smečky, a Sascha je jeho vstupenkou do pečlivě střežené psyské společnosti.
Brzy však zjistí, že je tato na první pohled chladná žena schopna intenzivních prožitků - což silně přitahuje zvíře v jeho nitru. Lucas a Sascha jsou lapeni mezi dvěma znesvářenými světy a musejí oba zůstat věrni tomu, kým jsou - nebo vše obětovat a okusit temné pokušení…


RECENZE

Zastávám názor, že v dnešní době má spisovatel pramalou šanci přijít s něčím naprosto originálním. Přeci jen poptávka je velká, díky bláznům do knih jako jsem já, a uspokojit čtenářovu dušičku je velice těžké. Takže je normální, nacházet v knížkách vždy něco, co už bylo použito v jiných dílech. Hlavním tématem je samozřejmě láska. Ta je v dnešní době vysoce ceněná.

V této knize se autorce povedlo prakticky popsat dnešní svět. Když odmyslím nadpřirozeno, máme klasický příběh ze života. Svět plný předsudků, lhostejnosti a svět, kde je prostor pro lásku čím dál menší. Kde dávat najevo jakýkoliv cit je považováno za známku slabosti a v mnoha případech obratem použito proti Vám.

Každý by si asi přál najít tu svou pravou lásku, ale není všem přáno. Alespoň se tedy může člověk ponořit do knížky a prožívat vše spolu s hlavní postavou. Sice jsem tu narazila na pár detailů, které mi připadaly nedoladěné, ale jinak si nemůžu stěžovat. Knížka se četla prakticky sama. Dlouho se mi nestalo, že bych dobrovolně a bez "mučení" četla po druhé tu samou knížku, i hned po tom, co jsem jí dočetla.

Nebudu tvrdit, že to tak bude u každého, to je samozřejmě hloupost, nehledě k tomu, že je zapotřebí i ta "správná" nálada. Jsem člověk, co si rád vybírá knížky klasickým způsobem, čili otevřít na náhodné stránce a pokud za těch několik řádků knížka zaujme, spokojeně s ní odcházím domů. Pokud ne, může být vychválena do nebes, anotace a název sebelepší, má bohužel smůlu.

Tentokrát jsem vybírala dle své aktuální potřeštěné nálady. Takže výběr spočíval jen v tom, jak mě zaujal pouhý název. Na anotaci jsem koukla až po obdržení knížky. Můžu s kladným svědomím říct, že toho nelituji, ráda si jí určitě v budoucnu přečtu jako oddychovku znovu. K tomu se probudila i má zvědavost, co autorka naplánovala pro další pokračování této série.


Co říct v závěru? Snad jen to, že i když dopředu víte, jak v podstatě vše bude probíhat, stejně Vás knížka baví. Až na pár detailů vše vysvětlené a obecně dobře napsané. Nejlíp se čte při klasické lítostivé náladě a dokáže i pobavit a překvapit.
Můj názor tedy je směle do čtení, třeba nakonec i u Vás najde své čestné místo v knihovně. :)

Děkuji za knížku knihy.idnes.cz a samotnou knížku máte k dispozici ZDE

 Příjemnou zábavu Monyta   


Žádné komentáře:

Okomentovat